BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2009. augusztus 18., kedd

"Nem akarom" nap - Tökkel és zabbal

Azért "nem akarom" nap, mert takarítással telt. Megvagyok én a takarítással, na, de a nagytakarítástól a hideg ráz! Ez pedig nagy volt... és még nem is végeztem... kell az embernek ekkora helyen lakni!

A hely pedig szolgálati lakás. Lehet, hogy hivatalosan nem az enyém, de azért az ember komfortérzetéhez a tiszta lakás hozzátartozik (vagy legalábbis nekem). Ezért is csak olyan idézőjeles "saját" lakás. Ha saját lenne, nem lenne 4 méteres belmagasság, nem hullana a gitt az ablakból és nem lennének rossz nyílászárók. De itt ez mind megvan! A létra legfelsőbb fokáról kell takarítani mindent és a függönyök levétele-felrakása kész akrobatikai mutatvány! És ha az emberlányának még tériszonya is van! Akkor csak komplikálódik a dolog. Mit ne mondjak, rendesen elfáradtam a mai nap.

De azért főzőcskéztem! Erre nem lehet kifogás a nagytakarítás. Tökfőzelék készült zabfasírttal. A tökfőzelék nem a nagy barátom, de megeszem. A fasírt az újítás, most készült először. Tulajdonképpen a kényszer indítványoztam, mert nem volt itthon semmi, ami a főzeléket kísérhetné. Zabpehely az volt itthon! Olyan nincs, hogy az ne lenne! Ő a barátom és imádom! :D Az alapötletet a Napfényes Gabonaételek könyvben találtam.

Zabfasírt

10 dkg zabpehely
lilahagyma, fokhagyma

borsikafű
őrölt paprika
ételízesítő
kiskanálnyi mustár
zsemlemorzsa

A zabpelyhet megszórjuk ételízesítővel, majd leforrázzuk forró vízzel. Annyit adjunk hozzá, amennyi ellepi. Lefedjük és megvárjuk, amíg felszívja a vizet a zab. Ha kicsit meghűlt (hogy bele tudjunk nyúlkálni), felaprított lilahagymát, fokhagymát, mustárt hozzáadjuk, a fűszerekkel ízesítjük. Annyi zsemlemorzsát keverünk a masszához, hogy fasírtokat tudjunk belőle formázni. Forró zsiradékban kisütjük. Nekem 8 darab lett belőle.

Tökfőzelék

A főzőtököt lereszeljük, fedő alatt só és kapor kíséretében megfőzzük. A végén lisztes-tejfölös habarással besűrítjük. Ecettel ízesítjük.



0 megjegyzés: