BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2009. augusztus 7., péntek

Köleskása

Bevallom, nem sok kölest fogyasztottam eddigi életem során, de most úgy határoztam, hogy ezen gyökeresen változtatni fogok. Fantasztikus növénykéről van szó, amiről mára szinte mindenki elfeledkezett és közel húsz évig én is csak a papagájaimnak adtam enni (ők nem tiltakoztak ellene egy percig sem :D). De kicsit utánajárva, kutakodva, hajtott a kíváncsiság, hogy közelebb merészkedjek a gabona ezen típusához.

Nem reméltem sok jót, sőt sajnáltam a hozzávalókat, hiszen mi lesz ha ki kell önteni?! A válság közepén pocsékolni?! Hát szép is lenne!!!

De hála az égnek jól sült el a dolog és ízletes ebédem lett (és baromi laktató), közel 20 perc alatt! Nem követtem utasításokat, mentem a magam feje után. Annyit tudtam, hogy 3-4-szeres folyadékban kell főzni a kölest, e szerint jártam hát el!

Köleskása, ahogy én készítettem:

1dl kölest megmostam, majd egy evőkanálnyi vajon átforrósítottam. Közben egy másik edényben 4 dl tejet melegítettem és amikor eljött az idő (amikor már úgy láttam, hogy a köles eléggé átforrósodott), beleöntöttem a kölest. Gyakran kavargattam és kb. 20 perc alatt puhára főztem. Pici sóval, cukorral ízesítettem. Miután levettem a tűzről még kb. 10 percig lefedtem és állni hagytam (és jó magába szívta a tejcsit). Fahéjjal isteni volt és rengeteg lett belőle!!!!

És mindez szerdán történt. A kölest pedig bizonyos nézetek szerint a hét pont ezen napján ildomos fogysztani, mivel ekkor fejti ki legjobb hatását. Ennek csak később néztem utána, de biztos a belső hang súgott nekem ;)

Itt pedig minden hasznos infó megtalálható a növénnyel kapcsolatban!

0 megjegyzés: