BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2009. augusztus 29., szombat

Falafel - Túl az okosságon

Megjöttem az egy hetes okosításból, ahol nagyon fontos dolgokat tudhattam meg, jó pénzért. Pl. hogy a gyerek azért nem tud kislabdát dobni (lásd én, de már felnőttben), mert amikor kicsi volt és mindent kidobált az ágyából, negatív visszajelzéseket kapott és ez gátlást alakított ki benne... Szódával elhisszük! De legyen olyan kedves és bizonyítsa be! Majd ha a kutatás eredményeit átolvastam, nem tiltom meg a keresztfiamnak sem, hogy a favonattal fejbe vágjon. Addig pedig csúnyán nézek rá és máris megbocsátom neki a kettest tesiből.

A hétvégi levezetés pedig a száz éve spájzban felejtett csicseriborsóból készült. Nem tudtam mihez is fogjak vele, de fenyegetett a szavatosság (bár kétlem, hogy a száraz borsó ténylegesen megromlana, max. nem reklamálhatok). Végül igazi vegadolog lett belőle: jó kis falafel. Széjjelnéztem a nagyvilágban mégis hogyan kell azt készíteni, aztán végül megint az öszvér-módszer segített: amit jónak láttam beletettem. Előző este beáztattam, a borsót így másnap sok főzés nem kellett neki (kb. 30 perc). Fogyasztható lett, nem igazán tudom mivel illendőség enni, nekem a savanyú uborka csúszott hozzá.

Falafel - Csicseriborsó fasírt

25 dkg csicseriborsó (főve)
száraz kenyér (egy jó csücsök elég)
zsemlemorzsa
fokhagyma
vöröshagyma

bors

A csicseriborsót pürésítjük (turmixgép) - majd a előzőleg beáztatott, azután jól kinyomkodott -, kenyeret hozzátesszük. Az ízesítőkkel, fűszerekkel és a zsemlemorzsával fasírtszerű masszát készítünk. Bő olajban kisütjük.
Nekem 14 pingponglabda nagyságú lett belőle.



0 megjegyzés: