BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2009. szeptember 11., péntek

A spenótos tészta és törénete

A spenótos tészta nagy találmány. Bárki volt is az feltaláló hálás vagyok neki, mert így van egy formája ennek a zöldségnek, ahogy hajlandó vagyok elfogyasztani. Nem szeretem, verseng a negatív ételek ranglistáján a kelkáposztával, de a tésztán és a pizzán imádom!!! Életemben először egy otthoni étteremben ettem. Nem akartam elhinni, hogy jó, de amikor már mindenki ilyen kaját rendelt, akkor gyanút fogtam és én is kértem egy spenótos pizzát. És finom volt. És azóta sem találkoztam vele más pizzéria étlapján. És marha egyszerű megcsinálni is.

A mostani ihletet pedig a kollégáim adták. 11 óra felé az ételekről kezdett el a tanári szoba fecsegni a tanórai szünetben. Feljött a szó a besamelmártásról és hogy milyen egyszerű dolog is az és mégis milyen finom! Innen egyenes út vezetett a spenótos pizzához, hiszen ennek is ez az alapja. Viszont pizzatésztát nem volt kedvem gyúrni és még nem érkezett el a "gyújtsuk be a sütőt, mert olyan hideg van a konyhában, hogy nem lehet megmaradni" időszak, ezért kifőtt tésztára tettem a mártást (ez is van az étteremben, asszem Fiorentina fantázia néven fut... vagy Velence??? Na, de valami olasz város, az tuti!).

Spenótos tészta

2 evk vajat felolvasztunk, hozzáadunk 2 evk lisztet. Átforrósítjuk a lisztet és felengedjük kb 2 dl tejjel, 2 dl tejszínnel. Sűrűre főzzük. A spenótot egy másik edényben megfonnyasztjuk (kb 250g, én fagyasztottat használtam) 4 gerezd fokhagymával. Végül a spenótot a besamellhez kavarjuk és megvárjuk, hogy egyet rottyanjon. Kifőtt tésztára tesszük, sajtot reszelhetünk rá.
Pizzára feltétként is megállja a helyét, ekkor üthetünk rá tojást is.


0 megjegyzés: