BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2010. március 13., szombat

Brokkoli krémleves - Némi bevezetővel

Na... ezt a hetet is túléltem! Nem győztem a fejemet kapkodni az elmúlt néhány napban, mert eddig csak 150%-on kellett teljesítenem, aztán a héten kiderült, hogy kb. 210%-ra lesz szükség. Szerveztem az március 15-i ünnepséget ezerrel, azzal ment el minden délutánom, hogy próbáltunk, aztán dekorációt, kellékeket kreáltam, versenyt szerveztem és akkor jött a nagy bumm! és kiderült, hogy jövőre 1. osztályt kapok, ami jelenleg sürgős tempóban elvégzett óvodai látogatásokról, szülői értekezletről és bemutató órákról szól. Mivel már kicsit késésben is van a dolog, elég záros a határidő (kb. tegnap...). Senki ne értsen félre, természetesen örülök a lehetőségnek, csak most annyi dolog volt így is pluszban a nyakamban, hogy miattuk néhány álmatlan éjszaka is összeszaladt (mert különben is frenetikus alvó vagyok). A csütörtöki főpróba katasztrófa volt, aztán hál' Istennek összekapták magukat a gyerekek és ment minden flottul. Szóval már az egyik vállamról leesett a teher. És most koncentrálok a leendő elsős manóimra.
A konyhai tevékenykedésem ezekből kifolyólag a minimálisra redukálódott, de azért finom leveskét sikerült elkészítenem.


Brokkoli krémleves (4 személyes adag)

fél kiló brokkoli rózsáira szedve
1 kisebb fej vöröshagyma
1 evk olívaolaj
4 gerezd fokhagyma
2 dl tejszín

szerecsendió
bors
vegeta (opcionális)

A vöröshagymát az olíván megfuttatjuk, majd a fokhagymát belenyomjuk. Kettőt keverünk és jöhet bele a brokkoli. Néhány percig hagyjuk az olajon kevergetve, majd engedjük fel vízzel addig, hogy ellepje (nagy fazék kell :D) és puhára főzzük. Ízesítjük sóval és a fűszerekkel. Ha puha, botmixerrel pürésítjük. Visszatesszük a tűzre és beleöntjük a tejszínt. Megvárjuk, amíg felforr és tálalhatjuk. Reszelt sajttal, pirított kiflikarikával isteni! (Nekem a kiflikarikára most nem volt időm, maradt a bolti bogyó...sorry)

0 megjegyzés: