BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2009. december 21., hétfő

Leves fokhagymából

Nem sok minden volt otthon. Legalábbis nem sok olyan, amit kedvem lett volna enni. Ebben a fránya hidegen azonban kell egy kis melegség. A bolt meg olyan messze van (van vagy 50 méter... ;) ) Hagyma volt, száraz kifli szintén. A többi járulékos szintén. Ajánlom olyanoknak, akiknek nincs sok kedve a konyhai dolgokhoz. Elég gyorsan kész van és némi kiegészítővel lakató is (pirított kifli, reszelt sajt).

Fokhagymaleves

(Mérték nincs, csak kb. mennyiség) Egy laza rántással indítunk, egy diónyi vajból és egy evk. lisztből. Ha kész, felöntjük előre (uram bocsá') leveskockából legyártott húslével (én két tányérral készítettem, így kb. fél literrel). Belenyomtam 3 buci gerezdnyi fokhagymát. Fűszereztem sóval, borssal. Egyet forrt, majd hozzáadtam szűk 1 dl-nyi főzőtejszínt és egy jó maréknyi reszelt sajtot. Megvártam, hogy felforrjon és levettem a tűzről. Közben összedarabolt száraz kiflit vajon megpirítottam, majd ezzel tálaltam.

Nyammm! És ami elég lényeges... Nem lesz tőle illatos az ember, úgyhogy csak nyugodtan... :D

0 megjegyzés: