BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2010. január 26., kedd

Szaladok és velem a konyha is

Elég zsúfolt és sietős az életem mostanában. Volt egy félévzárás az iskolában (bizonyítványok, napló és a velejárók), voltam egy hetet én magam is iskolában (mert már csak egy félév és kezemben egy újabb végzettség és akkor adjad neki lúdtalp, gerincferdülés és csípőficam, mert mindet megtornáztatom szakszerűen). Reggel 5-kor keltem, este 7-re hazaértem és készültem a következő napra. És ezek mellett nem nagyon volt kedvem semmihez. Aztán a héten megint fel kellett venni a ritmust a munkában (az elkanászodott gyerekeket visszaterelni a normális kerékvágásba igen sok időbe telik, de lehet front is van...), aztán ismét itt a fogadóóra, helyettesítések (mert a pedagógusok is elkapják a nyavalyákat) stb, stb, stb...
Jó, persze mindenkinek van dolga, de ez most nagyon húzós volt. A hétvégén pedig pihenni kell :D aktívan :) én azt tettem :)
És sütöttem egyszerű sütit. Annyira egyszerűt, hogy szégyen beszámolni róla. Bögretésztáról van szó... Horváth Ica barátném mégsem ír róla, sőt a másik sem, Pelle Józsefné. Lehet, azért mert tényleg annyira egyszerű??? Na, de ha bundás kenyérről és tükörtojásról lehet írni egy ilyen blogban (nem én tettem ezt meg!), akkor szerintem erről is, simán!
Kép nem készült. Bevallom, most lusta voltam hozzá, meg el is volt borulva és nem igazán lehet úgy jó képet csinálni (ha már komolyabb technikám nincs, mint a jó öreg napfény).

Ja, és citrom téma! Mert ebbe a sütibe kell citrom is. Vagyis a héja. Amivel a legnagyobb problémám van. Mivel bio cuccra nem fussa (khm...közalkalmazotti bértábla nagyon kicsiny számmal jelölt rublikájából élek...), meg 40 km-es körzetben nem is nagyon lehet kapni, a fán pedig még nem ért meg, akkor mit tegyek bele???
Eliszonyodom, amikor a címkét elolvasom a boltban, hányféle dologgal kezelték azt a szegény termést. És ezt tegyem bele jószívvel? Na, nem! Akkor ne tegyek bele? Az meg milyen már! Szárított verzió? Se íze, se bűze.
Töredelmesen bevallom: aroma. Szégyenletes citromaroma. Ezt tettem bele. Mea culpa. De akkor most mivel ártok jobban? A permetezett citromhéjjal vagy a mesterséges aromával? Jó kérdés... Egyáltalán mióta kezelik így a citromokat? Hosszú-hosszú idő óta, csak eddig nem hívták fel a figyelmet rá? És csak most kiabálják teli torokkal, hogy mi a helyzet? Szerintem, ez jó kérdés...

Na, sok a duma! Itt a recipe:

Bögretészta (ez most diós, de lehet mákos is)

1 tojás
1 bögre cukor (ebből lecsaltam rendesen...)
1 bögre tej
1 bögre darált dió
1 sütőpor
1 bögre liszt
1 citrom reszelt héja (khm...)

Tojást cukorral habosra, aztán csak tartani kell a sorrendet. Meg a sütőport a lisztbe elkeverni.
Tetejét megszórhatjuk darabos dióval vagy aprított mandulával.
Tepsit kikenjük margarinnal, lisztezzük és kb 30 percig sütjük.
Ha jó barátságban vagyunk a kalóriákkal, a kisült sütit kettévághatjuk és baracklekvárral megkenhetjük.

0 megjegyzés: